Jednostki organizacyjne i spółki gminne
wydatki na administrację
publiczną w 2023 r.
21 651 206 zł
-12,78%
do roku 2022
urząd Gminy Czerwonak
Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu
Statut gminy Czerwonak
Statut przyjęty uchwałą Nr 175/XIX/2020 Rady Gminy Czerwonak z dnia 20 lutego 2020 r. (Dz. Urz. Woj. Wielk. poz. 2097 oraz z 2021 r. poz. 10126)
W 2023 r. Rada Gminy Czerwonak nie dokonywała zmian w treści Statutu.
regulamin organizacyjny urzędu Gminy
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Czerwonak przyjęty zarządzeniem Nr 80/2016 Wójta Gminy Czerwonak z dnia 18 marca 2016 r. z późn. zm.
W 2023 r. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy został zmieniony czterokrotnie:
zarządzeniem nr 104/2023 Wójta Gminy Czerwonak z dnia 30 marca 2023 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Czerwonak,
zarządzeniem nr 142/2023 Wójta Gminy Czerwonak z dnia 25 maja 2023 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Czerwonak,
zarządzeniem nr 218/2023 Wójta Gminy Czerwonak z dnia 7 sierpnia 2023 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Czerwonak,
zarządzeniem nr 360/2023 Wójta Gminy Czerwonak z dnia 28 grudnia 2023 r. zmieniającym zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Czerwonak,
regulamin pracy urzędu Gminy
Regulamin Pracy Urzędu Gminy Czerwonak przyjęty zarządzeniem Nr 259/2019 Wójta Gminy Czerwonak z dnia 13 grudnia 2019 r. z późn. zm.
W 2023 r. Wójt Gminy Czerwonak nie dokonał zmian w treści Regulaminu Pracy Urzędu Gminy.
Zatrudnienie w Urzędzie Gminy Czerwonak w 2023 r.
W 2023 r. w Urzędzie Gminy Czerwonak zatrudniano 122 pracowników, w tym 108 pracowników zatrudnionych było w pełnym wymiarze czasu pracy. W stosunku do stanu na koniec 2022 r. zatrudnienie zwiększyło się o 1 pracownika. Zatrudniono 10 nowych pracowników, zaś z 9 osobami współpraca została zakończona. Zakończenie współpracy w głównej mierze odbywało się w związku z zakończeniem okresu obowiązywania umowy, przejściem na emeryturę i na mocy porozumienia stron.
urząd w liczbach
31 972
dokumentów, które wpłynęły do Urzędu w 2023 r.
w tym:
9 188
dokumentów dostarczonych do Urzędu elektronicznie
23 012
dokumentów wysłanych z Urzędu w 2023 r.
w tym:
3 405
dokumentów wysłanych z Urzędu elektronicznie
19
spotkań Wójta z mieszkańcami w ramach zebrań sołeckich/osiedlowych w 2023 r.
W Urzędzie Gminy Czerwonak wydano łącznie 12.125 decyzji. Największy udział w tej liczbie miał Wydział Podatków i Opłat (10.954). Działalność tej komórki organizacyjnej urzędu opierała się również w dużej mierze na wydawaniu upomnień (2.281), tytułów wykonawczych (389), postanowień (539), zaświadczeń (53) i umów (14).
Drugim wydziałem ze znaczącym udziałem w ogólnej liczbie wydanych decyzji był Wydział Dróg (630). Jego działania w dużej mierze koncentrowały się również na przygotowywaniu zawiadomień (143) oraz opinii (223), umów (86), zaświadczeń (25) i postanowień (9).
W 2023 roku wydano łącznie 2.781 zaświadczeń. Największy udział w tej liczbie miał Wydział Organizacyjno-Administracyjny – 1.992 zaświadczenia oraz Wydział Gospodarki Przestrzennej – 589 zaświadczeń. Wydział ten również sporządził 9 umów, 75 odpisów/wypisów, 140 decyzji i 177 postanowień.
Przygotowano też 3.425 odpisów i wypisów, w tym zdecydowaną większość wygenerowano w Urzędzie Stanu Cywilnego (2.539). USC sporządził również 254 akty stanu cywilnego, wydano 3105 dowodów osobistych, 365 zaświadczeń i 13 decyzji.
W Urzędzie zawarto 630 umów. Najwięcej z nich podpisano w Wydziale Gospodarki Komunalnej
(119), Wydziale Organizacyjno-Administracyjnym (108) oraz w Wydziale Ochrony Środowiska (95). Dodatkowo na działania ostatniej z wymienionych komórek składały się czynności takie jak: wydanie decyzji (25), postanowień (15) i zaświadczeń (2).
Wydział Regulacji i Obrotu Nieruchomościami wygenerował 97 decyzji i 72 postanowienia, Biuro Rady i Sołectw sporządziło 11 zaświadczeń potwierdzających okres pełnienia funkcji sołtysa oraz 66 umów.
Wydział Promocji i Rozwoju sporządził 42 umowy, 17 zleceń, 39 wniosków o objęcie patronatem, rozpatrzył 65 wniosków o gadżety oraz 59 listów gratulacyjnych i dyplomów.
Zespół ds. Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych wydał 53 decyzje i 15 umów.
Wydział Organizacyjno-Administracyjny z kolei wydał 150 decyzji, 7 postanowień, przygotował 104 pełnomocnictwa, 811 odpisów i wypisów, 218 upoważnień, a także 82 potwierdzenie zastrzeżenia lub cofnięcia numeru PESEL.
Jednostki organizacyjne gminy
Gminne przedszkole im. dzieci z leszczynowej górki w czerwonaku
Czerwonak Pl. Zielony 4
Dyrektor: Ilona Illmer
Zatrudnienie w 2023 r.: 18 pracowników
Gminne przedszkole nr 1 bajkowe ludki w Koziegłowach
Koziegłowy ul. Kanałowa 7
Dyrektor: Jolanta Gabryelczyk do 31.08.2023 r. Maria Nowak od 1.09.2023 r.
Zatrudnienie w 2023 r.: 24 pracowników
Gminne przedszkole nr 2 im. krasnala hałabały w Koziegłowach
Koziegłowy os. Leśne 22
Dyrektor: Beata Kodabska
Zatrudnienie w 2023 r.: 28 pracowników
Szkoła Podstawowa im. Józefa Wybickiego w Czerwonaku
Czerwonak ul. Rolna 8
Dyrektor: Magdalena Zielenkiewicz
Zatrudnienie w 2023 r.: 70 pracowników
Szkoła Podstawowa im. gen. Stefana Roweckiego „Grota” w Koziegłowach
Koziegłowy ul. Poznańska 17
Dyrektor: Jarosław Kłosiński
Zatrudnienie w 2023 r.: 107 pracowników
Szkoła Podstawowa im. Augusta Cieszkowskiego w Kicinie
Czerwonak, Kicin ul. Gwarna 1
Dyrektor: Dariusz Freudenreich
Zatrudnienie w 2023 r.: 56 pracowników
Szkoła Podstawowa im. Hansa Christiana Andersena w Bolechowie
Owińska, Bolechowo-Osiedle ul. Wojska Polskiego 6
Dyrektor: Marzena Zmyśna
Zatrudnienie w 2023 r.: 33 pracowników
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Owińskach
Owińska ul. Poprzeczna 10
Dyrektor: Justyna Kurzawa
Zatrudnienie w 2023 r.: 56 pracowników
W skład jednostki wchodzą
Szkoła Podstawowa im. Józefa Wybickiego w Owińskach oraz Gminne Przedszkole w Owińskach.
Samorządowa Administracja Placówek Oświatowych
Czerwonak ul. Gdyńska 53
Dyrektor: Aleksandra Kuźniak
Zatrudnienie w 2023 r.: 8 pracowników
Gminny ośrodek pomocy społecznej
Czerwonak ul. Gdyńska 30
Dyrektor: Magdalena Wiśniewska
Zatrudnienie w 2023 r.: 44 pracowników na etat oraz 2 pracowników w ramach projektów unijnych
Czerwonak ul. Gdyńska 47
Dyrektor: Joanna Szalbierz-Kędzierska
Zatrudnienie w 2023 r.: 15 pracowników
Czerwonak os. Przylesie 7a
Dyrektor: Ewa Małyszka-Sydoruk
Zatrudnienie w 2023 r.: 10 pracowników
Centrum Rozwoju Kultury Fizycznej AKWEN
Czerwonak ul. Leśna 6
Dyrektor: Piotr Stańczak
Zatrudnienie w 2023 r.: 52 pracowników
spółki gminne
Koziegłowy ul. Piaskowa 1
Prezes: Tomasz Sikora
Zatrudnienie w 2023 r.: 74 pracowników
Czerwonackie Towarzystwo Budownictwa Społecznego
Koziegłowy os. Leśne 24C
Prezes: Jarosław Wróblewski
Zatrudnienie w 2023 r.: 6 pracowników
Gminne Przedsiębiorstwo Wodociągowe Sp. z o.o.
Koziegłowy ul. Piaskowa 1
Prezes: Tomasz Sikora
Zatrudnienie w 2023 r.: 23 pracowników
Gminne Przedsiębiorstwo Społeczne
Sp. z o.o.
Czerwonak ul. Leśna 8
Prezes: Marek Gronkowski
Zatrudnienie w 2023 r.: 16 pracowników